dimarts, 14 d’abril del 2009

COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT

El dilluns 30 de març del 2009 a les 12 h. ens reunim al Centre de Manteniment Serra Martí.


Ordre del dia per part de l’Institut:

- Recepció dels nous vestidors de Canyelles i trasllat de les taquilles.

- Adequació del nou magatzem de vestuari.

- Obres d’instal·lació del centre de l’IM al CM Serra Martí.

- Revisió de l’aparell d’aire condicionat a Tarragona 2.

- Composició i rotacions de les brigades de poda.


Ordre del dia per part dels Delegats de Prevenció:

- Aprovació i signatura, si s’escau, de l’acta de la sessió de 2 de febrer de 2009.

- Debat i recomanació del mètode d’estudis de riscos psicosocials a utilitzar a Parcs i Jardins de Barcelona I.M.

- Protocol d’aplicacions fitosanitàries, llistat actualitzat dels aplicadors.

- Protocol de Poda vial. Manca de rotacions a les brigades de poda, que pot afectar la salut i suposar un augment del risc a la feina.

- Protocol de la dignitat.

- Altres comissions de treball.

- Escrits de 2008, dels Delegats de Prevenció, sense resposta per part de l’Institut.

- Escrits de gener i febrer 2009, dels Delegats de Prevenció, sense resposta per part de l’Institut.

- Reiteració en la manca d’informació prèvia, als Delegats de Prevenció, sobre canvis organitzatius.

- Altres demandes d’informació ja manifestades amb anterioritat.

- Actualitzacions de les restriccions mèdiques i adaptacions dels llocs de treball.

- Varis.


Ens presenten el nou Responsable del Centre de Manteniment Serra Martí, el Sr. Angel Ayala.

Signem l’Acta del 2-02-09.


Canvi del Mètode d’estudis de riscos psicosocials

Els Delegats de Prevenció puntualitzen que l’aplicació del nou mètode implica la participació per part de la Gerència, del Comitè de Prevenció i del Comitè d’Empresa, i es posa en dubte la correcte implantació. S’acorda redactar un contracte de compromís i estudiar l’acord de participació i el seu compliment. En el següent Comitè es proposarà la composició dels membres que participin en el mètode.

Recepció dels nous vestuaris del Centre de Manteniment Serra i Martí

El proper divendres 3 de març a la tarda es procedirà a fer el canvi de les taquilles dels vestuaris que es veuen afectats per les obres del centre de Canyelles. El procediment proposat per la empresa es habilitar un espai tancat amb clau, per poder guardar les pertinences dels treballadors afectats pel canvi per guardar el vestuari que tenen en les seves taquilles, i així poder descargolar les taquilles i traslladar-les als nous vestuaris.

Adequació del nou magatzem de vestuari

El magatzem de vestuari també es veu afectat per les obres del Centre de Canyelles i en la seva nova ubicació en el moment de recepcionar les obres els Delegats de Prevenció vàrem veure una sèrie de defectes:

- Plaques del sostre per col·locar o canviar els quals han estat substituïts per plaques noves.

- Finestra que es troba descollada amb totxanes sueltes, que adequaran per evitar riscos de despreniments.

- Tuberia sense desmuntar ni descollar de la paret que creuava una habitació, que ja han retirat.

- Quadres elèctrics amb fils de conducció sense protegir, que han estat retirats.

- Radiador que ha quedat empotrat en els emprovadors del magatzem i que també son massa estrets. S’haurà de retirar el radiador i ampliar els provadors.

Obres d’instal·lació del centre de l’IMI al CM Serra Martí

Al sótan s’estudia ubicar un centre de l’IM i els Delegats de Prevenció demanem el Pla de Prevenció per part de l’IM.

Protocol d’aplicacions fitosanitàries.

En les brigades d’aplicació fitosanitària es demana una rotació setmanal entre el xofer i l’aplicador, i en els xofers que acompanyin al aplicador de zona que també els hi facin la revisió mèdica cada 6 mesos, donada la proximitat del producte fitosanitari pel conductor. Es demana que la empresa faciliti la capacitació de nous aplicadors fitosanitàris i el compliment del carnet dels que ja estan aplicant. Es fa una petició del llistat dels aplicadors en actiu en la empresa.

Revisió de l’aparell d’aire condicionat a Tarragona 2.

Es canvia l’aparell de l’aire condicionat en les oficines de Tarragona 2 per la difícil regulació de la temperatura en els dos nivells del edifici.

Protocol de Poda vial

Es demana una còpia.

Rotacions en els podadors en les brigades de poda.

En la última reestructuració de les brigades de poda, hi ha hagut situacions en que algun podador s’ha trobat sense poder rotar per manca de personal o de experiència pel personal nou. Segons la empresa actualment les 11 brigades de poda hi han, es troben totes ben estructurades i només una (poda 5) està parada per falta de personal.

Protocol de la dignitat

La nostra proposta està enllestida però falta presentar-la a la empresa i discutir-la a la reunió que demanem de tenir.

Protocol de identificació de talussos

Demanem una identificació actual dels talussos. De les noves recepcions d’obres demanem que es trobin solucions estructurals per a l’accés als talussos i l’aplicació vegetal més correcta possible. Els Delegats de Prevenció ens preocupa la seguretat dels treballadors que hagin de realitzar feines en els talussos, i posem més énfasi en aquells talussos que tenen una veritable pendent que dificulta en excés la feina, però mai volem fer entendre que la plantilla de Parcs i Jardins de Barcelona no sigui capaç de realitzar-la.

Protocol d’addicions

Està molt avançat, però cal que concretem diversos punts entre la empresa i els Delegats de Prevenció. També cal una reunió per concloure punts.

Escrits dels Delegats de Prevenció pendents.

Hi ha diversos escrits dels Delegats de Prevenció dirigits a la empresa pendents de resposta i ens diuen que la contesta ja està tramitada pel correu habitual des d’aquest mateix dia.

Els demanem una identificació pels Delegats de Prevenció con indica el Reglament del Comitè de Seguretat i Salut Laboral de Parcs i Jardins segons el Capítol III Art. 9 punt 10.

Reiteració en la manca d’informació prèvia als Delegats de Prevenció.

Ens queixem per la manca d’informació en els canvis organitzatius. No ens ha arribat cap notificació pels canvis dels Conservadors, ni la informació de la rotació de personal dels caps de setmana, etc.

Demandes d’informació

Demanem el Plec del concurs de vigilància de la salut, la memòria de accidentalitat de 2008 i la auditoria OSHSAS.

Actualitzacions de les restriccions mèdiques i adaptacions dels llocs de treball

Es demana a la empresa les raons per les quals es dóna el canvi per adaptació del lloc de treball alguns companys i a d’altres no.

Varis

La empresa està negociant amb el Consorci de la Zona Franca per trobar una localització per ubicar els punts de WC on no es troba cap lloc on els companys que treballen per la zona puguin anar al bany.