divendres, 7 de febrer del 2014

Davant el refús del Govern de revisar l'augment del preu del transport públic


N’hi havia que pensaven que teníem un problema amb l’Ajuntament de Barcelona. D’altres, CONFAVC, FAVB i PTP, cercant un interlocutor adient per parlar de l’última pujada de tarifes i de l’enorme rebuig social que ha suscitat, ens reuníem el passat dimecres, 29 de gener, amb l’Autoritat del Transport Metropolità. Potser tots plegats anàvem errats. Si fem cas de les declaracions de Francesc Homs, cal concloure que ens hem d’adreçar directament a la Generalitat. Manifestament, les consignes d’intransigència davant les demandes ciutadanes vénen d’allà: els arguments que brandeix el Govern es corresponen, mot per mot, amb el discurs que varem sentir a la seu de l’ATM. La transmissió orgànica funciona millor que els trens de rodalies.
Vet aquí que, des de l’administració, ens donen una lliçó de responsabilitat. Si mai el Govern accedís a revisar aquesta pujada, diuen, “es comprometria el futur de les següents generacions”. Ja ens ho deien a l’ATM: està en qüestió la fallida del sistema de transport metropolità i fins i tot els precaris equilibris de l’estat del benestar. Ni més ni menys! En realitat, segons les estimacions d’aquest organisme, l’últim increment de preus hauria de suposar uns ingressos addicionals de 25 milions d’euros. (Unes estimacions força discutibles, basades en el supòsit que l’encariment del transport públic no alteraran el nombre de viatgers... Però que, si es veiessin més o menys confirmades, significarien que s’està abusant com a “mercat captiu” d’una població cada cop més castigada i sense alternativa de mobilitat).
Tanmateix, l’argument és una fal·làcia. Enguany, el pressupost del transport metropolità depassa els 1.200 milions d’euros. La pujada – i el refús de retirar-la – responen a una filosofia de gestió neoliberal i a la por d’obrir un autèntic debat sobre el transport metropolità com a servei públic, amb totes les seves implicacions pel que fa a justícia social, cohesió territorial, sostenibilitat mediambiental i salut pública. És cert que l’Estat espanyol ha reduït la seva aportació. Tot i això, l’enfocament de la Generalitat és tan neoliberal com el de Madrid. Dimecres passat, mentre la gent protestava a les estacions de metro seguint la crida de la plataforma “Stop pujades”, el conseller Santi Vila explicava a TV3 que els usuaris havien de finançar el 50% del manteniment del transport públic. De pujada en pujada, ja gairebé hi som. Però, aquest dogma, a més d’injust, constitueix una aberració. És injust perquè repercuteix sobre unes classes populars aclaparades per una multitud d’increments en els serveis bàsics dèficits i deutes financers dels quals no són responsables. I és aberrant perquè, amb aquest model, el transport públic mai podrà desenvolupar-se, ni guanyar la batalla al vehicle privat. Sobretot quan, malgrat tenir una àrea metropolitana amb els índex de contaminació disparats i una de les majors densitats de cotxes/Km2 del món, se’n segueix incentivant l’ús a còpia de reduccions de peatges i zones verdes... per no parlar dels “peatges a l’ombra” que sufraguem amb els nostres impostos. Finalment, no és de rebut que una formació política que va votar una reforma constitucional prioritzant el servei dels interessos financers per damunt de qualsevol despesa social pretengui ara sermonejar la ciutadania, ni presentar-se com a víctima d’una fatalitat.
És urgent establir un sistema de finançament basat en aportacions pressupostàries suficients, una gestió rigorosa i transparent i polítiques decidides de promoció del transport públic. Cal establir una tarifació social, simplificar títols i zones, oferir abonaments que guanyin usuaris i els fidelitzin. I, per fer-ho, cal trencar amb la lògica mercantil amb què raonen el Govern i l’ATM. Per això seguirem donant suport a les protestes que insisteixen a demanar la congelació de les tarifes del 2013 com a gest de bona disposició que faci creïble i operativa una taula social on moviments veïnals, sindicals i ciutadans puguin debatre de debò els problemes del transport públic.



Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB)



Barcelona, 6 de febrer de 2014

dilluns, 3 de febrer del 2014

Nova jornada de mobilització el 5 de febrer contra la pujada de preus del transport públic


Plataforma #StopPujadesTransport

Manifest

Un desafiament als barris més castigats per la precarització, l’atur i les retallades
Aquesta pujada del preu del transport implica un nou desafiament cap als veïns i usuaris, que observen que mentre l’Administració retalla serveis, retira ajudes i desnona famílies, castiga la gent que utilitza el transport públic, l’únic del qual disposa per anar a estudiar, treballar o per cercar feina.

Un servei públic que funciona com una empresa
El bitllet més venut, la T-10, ja té un cost de 10,30€ (1 zona) i 43,55€ (6 zones). Això significa un 5,10% i un 4,9% més que l’any anterior, respectivament, i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 ja costa 42,50€ (1 zona), una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes que afecta a totes les zones i molt per sobre dels increments de l’IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.

Tot això succeeix mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.

ATM, direcció de TMB i Xavier Trias: les raons per les quals s’apuja el preu del bitllet
Mentre repaguem el transport públic, l’empresa TMB que gestiona l’autobús i el metro –tal com ho han denunciat reiteradament els seus treballadors/es– manté una opacitat absoluta sobre el seu pressupost i sobre el sou dels 603 membres de l’equip directiu, ja que tenen un salari fora de conveni i totalment desconegut, a més dels cotxes oficials de què gaudeixen. A més, continua mantenint-se en secret el motiu pel qual tants excàrrecs públics de PSC i CiU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció.

Hem de continuar empassant-nos i patint que any rere any ens facin pagar més car el transport públic?

Hem de continuar pagant els excessos abusius de les empreses que gestionen el servei de transport metropolità?

Per aquestes raons, des de STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC, exigim:

- La retirada de l’augment del 2014 i congelació del preu del transport públic
d’acord amb les tarifes del 2013.

- Convocatòria d’una taula social per fixar tarifes i criteris, un cop aplicada la
retirada de l’augment de preus de 2014.

Contra el robatori de les pensions: Defensem les pensions públiques suficients per a totes i tots


Els sistemes de Seguretat Social, representen un conjunt de mesures que adopten els Estats per a protegir a la ciutadania enfront de diversos riscos: malalties, accidents, invalidesa, vellesa, subsidis d’atur, PENSIONS.
SÓN POLÍTIQUES SOCIALS que es basen en la concepció de protegir a les persones davant estats de necessitat, per exemple, quan no tenim treball o, quan acaba el nostre cicle de treball obligatori i ens jubilem.
El compromís polític i jurídic d’aquestes polítiques socials és garantir de manera universal per a totes les persones, les seves necessitats vitals i la Llei així obliga: “...els poders públics garantiran, mitjançant pensions adequades i periòdicament actualitzades, la suficiència econòmica a la ciutadania durant la tercera edat… (Article 50 CE)
Aquest mandat constitucional obliga a tots els governs, siguin del signe que siguin, a garantir que existiran recursos econòmics suficients perquè tot el món tingui una PENSIÓ adequada a cada moment de la seva vida.
Els poders públics tenen ingressos suficients a través dels impostos, perquè la riquesa social que generem totes les persones, és cada vegada més gran i els estats tenen capacitat jurídica i política per a fixar d’on es recapta, qui ha d’aportar més en funció dels seus ingressos i com gastar aquests diners per a complir amb l’obligació de cobrir la necessitats vitals de les persones.
Per tant, que no t’expliquin contes. LES PENSIONS CAL PAGAR-LES… i punt.
De què va això de retallar el dret a les pensions suficients per a tots i totes?
Doncs senzillament que aquest Govern, igual que ja ho va fer el Govern del PSOE, com única resposta política a la seva crisi-estafa, ha decidit retallar la despesa social a més de, en sanitat, educació, dependència i inversió en els serveis públics, ara en PENSIONS.
Perquè aquesta brutalitat sobre les persones pensionistes, quan més del 50% dels 8,3 milions de pensionistes, reben una pensió mensual de menys del salari mínim, és a dir 640 euros al mes?
Perquè el PP és el representant dels poders reals: la banca (Santander, BBVA, La Caixa, Banc Popular, Bankia) i les Asseguradores que totes pertanyen a la banca i les grans empreses de la construcció, energia i telecomunicacions, és a dir, de qui han generat una de les majors estafes (ells li diuen crisis) dels últims 70 anys i, el PP –igual que anteriorment el PSOE- no té cap rubor a robar a la ciutadania més de 45.000 milions d’euros (retallades en sanitat, educació i dependència) i lliurar-se’ls als banca.
Ara volen encara més. Tots aquestes retallades disminuïxen les pensions:
- Jubilar-se més tard (als 67 anys).
- Penalitzar les jubilacions anticipades.
- Augmentar els anys de cotització reals, fins als 37 anys, per a poder tenir dret al 100% de la Base Reguladora.
- Augmentar el període de càlcul de la Base Reguladora, sobre el qual es calcula la pensió: dels 15 anys als 25 anys.
- No revaloritzar anualment les pensions segons el cost de vida (l’anomenat Índex de revalorització)
- Disminuir la pensió inicial en funció de l’esperança de vida de les persones (l’anomenat factor de sostenibilitat).
Això suposa que d’aquí al 2027, l’estat (governi qui governi), ens roba a tota la ciutadania prop de 33.000 milions d’euros.
Això suposa baixades automàtiques de totes pensions cada any (Índex de revalorització anual, deslligat del cost de la vida) i pèrdua d’entre un 5% i un 20% inicial en la pensió de cada nova persona pensionista a partir del 2019 (Factor de Sostenibilitat).
Això suposa una VIOLACIÓ del dret a pensions suficients i adequades.
Això suposa que Banca i Asseguradores, vegin transferits gran part dels nostres recursos públics en pensions, que actualment suposen uns 120.000 milions d’euros, als seus sistemes privats de pensions.
Això suposa instaurar el TERROR sobre la població, la qual no pot entendre com tenim més de 6 milions de persones sense treball, com tenim salaris de la majoria de les persones ocupades per sota dels 800 euros i com tenen la desvergonya i inhumanitat de dir que no existeixen cotitzacions suficients i que els ingressos són insuficients, quan ells i elles provoquen aquest “desastre”.
Això suposa que milions de persones de les generacions que van entrar o haguessin d’haver entrat al mercat de treball en la dècada dels 90 del segle passat, i suporten taxes de desocupació de fins al 57%, no tindran dret a pensió contributiva, per no tenir anys suficients de cotització i passaran a la beneficència o pensió assistencial.
Cal parar-los perquè ens volen robar el Futur
Per un sistema Públic i suficient de pensions per a Totes i Tots: Repartim el treball i repartim la riquesa
Confederació General del Treball (CGT)
>>> Materials de la campanya al web http://www.cgt.org.es/contra-el-robo-de-las-pensiones

dijous, 30 de gener del 2014

CONTINÚA LA PRIVATIZACIÓN EN PARCS I JARDINS DE BARCELONA




Comunicado del  Comité de Empresa 30 de enero de 2014

Uno de los objetivos que se marcó CiU nada más entrar a gobernar el Ayuntamiento de Barcelona, en julio de 2011, fue desmantelar Parcs i Jardins y volver al pasado: contratas y especulación. 

Aun no habían tomado posesión de sus sillas los Convergentes, y ya habían encargado un estudio a una empresa privada para que les asesorara sobre los pasos a seguir para acabar con la actual forma de gestión del Institut, el famoso “Informe Konsac”. 

Como recordareis, el informe proponía diferentes opciones para terminar con el modelo de gestión pública con personal propio que contemplan los actuales Estatutos del Institut. Las opciones más radicales sugeridas en el informe: subrogación de toda la plantilla a una empresa privada o subrogación separada en el tiempo de diferentes segmentos de la plantilla, pasaban necesariamente por la modificación de los actuales Estatutos del Institut. 

El equipo de Gobierno se puso manos a la obra y anunció su intención de cambiar los Estatutos, pero se encontró con la oposición de la plantilla y sin el apoyo necesario de los grupos políticos. CiU gobierna en minoría en el Ayuntamiento y necesita, como mínimo, el apoyo del grupo popular para poder modificar los Estatutos. Ante la falta de apoyos, CiU tuvo que retirar su propuesta de modificación de los Estatutos, y así lo anuncio el 16 de octubre de 2012 ante el Consejo de Administración, dejando claro, eso sí, que en cuanto contaran con el apoyo suficiente lo volverían a plantear. Y ahora, lo intentan de nuevo. 

El pasado día 21 de enero, el Comité de Empresa tuvo conocimiento de un borrador elaborado al más alto nivel, Gerencia de Parcs y Ayuntamiento. En el documento que se nos ha facilitado se enumeran los artículos que según los autores deberían eliminarse o modificarse, sin especificar lo que se propone y los motivos. Los artículos listados en el borrador son los siguientes: 

·        Funciones del Instituto y sus competencias (Art.3).
·        Potestades administrativas (Art.4).
·        Órganos de Gobierno y de Dirección (Art.5).
·        Designación y funciones del Presidente de Consejo de Administración (Art.6).
·        Funciones del Consejo de Administración (Art.10).
·        Nombramiento y cese del Gerente (Art.12).
·        Funciones del Gerente (Art.13).
·        Provisión del personal y sus retribuciones (Art.18).
·        Régimen de contratación (Art.21). 

Ante todo esto, y dada la importancia del tema, el Comité de Empresa ha solicitado al Presidente del Institut, Joan Puigdollers, una reunión urgente para contrastar la información y conocer las intenciones del equipo de Gobierno respecto al futuro de Parques y Jardines. 

Igualmente, el Comité ha solicitado una reunión con los grupos municipales para conocer su posiciona-miento ante el nuevo intento de cambios de Estatutos por parte de CiU. 

Con independencia del recorrido que tenga este nuevo intento de cambios de los Estatutos del Institut, la realidad del día a día en Parcs i Jardins demuestra que la Dirección del Institut en la práctica ya viene aplicando la opción B del famoso informe Konsac: la amortización gradual y paulatina de los puestos de trabajo y la externalización de los servicios. 

A los servicios externalizados por el anterior equipo de Gobierno Municipal, hay que añadir el notable incremento realizado durante el mandato de CiU, que está generalizando la privatización de funciones que son responsabilidad de Parcs i Jardins: el mantenimiento de las jardineras, la plantación de arbolado de zona y la nueva contrata del mantenimiento de la jardinería del barrio de Horta, prevista para el próximo mes de febrero. Así mismo, en este momento ya se están montando las plicas para poner en manos de una contrata la conservación integral del arbolado del Distrito VII, que implica la plantación, el riego, la poda y el arranque. 

Además, los servicios externalizados a las contratas no tienen ningún tipo de control por parte del Ayuntamiento de Barcelona, como quedó demostrado el pasado verano con la contrata de riego, en la reciente contrata de plantación de arbolado de zona o en la de la poda, en las que se incumplen sistemáticamente las condiciones técnicas requeridas. 

Ante esta situación solo cabe una respuesta posible: la denuncia pública del deterioro de los servicios en manos de las contratas y la movilización sostenida de toda la plantilla del Institut, para poder frenar este proceso y no acabar como la jardinería pública de Madrid, toda en manos de empresas privadas.

¡Junt@s,
sí podemos!

dilluns, 27 de gener del 2014

Vaga d’usuàries el 29 de gener a Barcelona i àrea metropolitana per exigir la retirada de l’augment del preu del transport públic

Convocada el dimecres 29 de gener una vaga d’usuàries a Barcelona i àrea metropolitana de 20 a 20.30h per exigir la retirada de l’augment del preu del transport públic de 2014.

VAGA D’USUÀRIES DIMECRES 29 DE GENER DE 20H A LES 20:30 I CONCENTRACIONS A LES 19H EXIGINT:

- La retirada de l’augment del 2014 i congelació del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013

- Convocatòria d’una taula social per fixar tarifes i criteris.

AIXO HO HEM D’ATURAR ENTRE TOTES I DES DE TOTS ELS BARRIS!

SORTIM AL CARRER I DIGUEM PROU!

- Concentracions a Barcelona ciutat a les estacions de: Arc de Triomf, Ciutat Meridiana (18.30h), Clot, Congrés, Fontana, Horta, Hospital Clínic, Jaume I, La Pau, Les Corts, Llucmajor, Plaça Sants, Poble Nou, Poble Sec, Roquete s (18.30h), Sagrera, Sant Andreu, FGC Sarrià, Zona Franca (Pl. Marina).

- Concentracions a l’àrea metropolitana a les estacions de: Artigues-Sant Adrià, Badalona-Pompeu Fabra, Bellvitge, Renfe Castelldefels, Cornellà, Renfe Gavà, Renfe Premià de Mar, FGC Sant Boi, Santa Coloma (Pl. de la Vila), Renfe Sabadell Nord, Renfe Sant Joan Despí, Renfe Vilafranca.

Un desafiament als barris més castigats per la crisi, l’atur i les retallades.

Aquesta pujada del preu del transport representa un nou desafiament cap als veïns i usuaris que observen que mentre l’administració retalla serveis, retira ajudes i desnona famílies, castiga els qui aposten pel transport públic: per a molts, l’únic transport per anar a treballar o per la recerca de feina.

Un servei públic que funciona com una empresa

El bitllet més venut , la T-10, tindrà un cost de 10,30€. Això significa un 5,10% més que l’any anterior i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 passarà a costar 42,50€, una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes, molt per sobre dels increments de l’IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.

Tot això passa mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.

Direcció de TMB i Xavier Trias, els culpables de l’augment del preu del bitllet.

Mentre els barcelonins paguen el transport públic, l’empr esa TMB que gestiona l’autobús i el metro de la ciutat, segons han denunciat reiteradament els seus treballadors/es, té una opacitat absoluta al voltant del seu pressupost, dels 603 membres de l’equip directiu, el salari del qual és desconegut i resta fora de conveni, els cotxes oficials de que gaudeixen i el motiu pel qual càrrecs de PSC i CIU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció

Hem de seguir aguantant que any rere any ens facin pagar més car el transport públic?

Hem de seguir pagant els excessos de les empreses que gestionen el servei de transport metropolità?

Per aquestes raons, des d’STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC.

>>> Cartell convocatòria vaga d’usuàries a http://www.cgtcatalunya.cat/IMG/jpg/beruj2cceaaskqv.jpg

http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article9979

Convocatòries (confirmades aquest diumenge, poden augmentar en número)

BARCELONA CIUTAT

POBLENOU, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro de Poble Nou, a les 19:00h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es

LES CORTS, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro de Les Corts, a les 19:00h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es

SARRIÀ, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A l’estació FGC de Sarrià, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

POBLE SEC, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro de Poble Sec, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

NOU BARRIS - ROQUETES, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro de Roquetes, a les 18:30h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es

GÒTIC, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro de Jaume I (a la Plaça del Àngel), a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es
youtu.be/4c0—bU1YTQ

ESQUERRA DE L’EIXAMPLE, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 D E GENER
A la parada de Metro de Hospital Clínic (sortida carrer Villarroel), a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

ALTRES POBLACIONS

BADIA, PRIMERA ASSEMBLEA D’AFECTATS PER L’AUGMENT DE TARIFES DE L’AUTOBÚS I LA RETALLADA DE SERVEIS, EL DIMECRES 29 DE GENER
Al Casal de l’Esquerra (Burgos, 18), a les 19:00h

L’HOSPITALET DE LLOBREGAT - BELLVITGE, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER

A la parada de Metro Bellvitge (porta metro), a les 19:00h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es
youtu.be/-GKPwSSWM5I

PREMIÀ DE MAR, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A l’estació de Premià de Mar, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

SABADELL, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de RE NFE Sabadell Nord, a les 19:30h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es

SANT ADRIÀ, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de Metro Artigues-Sant Adrià, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

SANT BOI, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A l’estació FGC de Sant Boi, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

SANT JOAN DESPÍ, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de RENFE de St. Joan Despí, a les 19h
Més info a stoppujadestransport.blogspot.com.es

VILAFRANCA DEL PENEDÈS, PROPERA CONCENTRACIÓ EL DIMECRES 29 DE GENER
A la parada de RENFE de Vilafranca, a les 19:00h
Més informació a stoppujadestransport.blogspot.com.es

ASSEMBLEA GENERAL 31-G