dissabte, 8 d’octubre del 2011

Escrit a la MUTUA

Les saluda atentament Alfonso Hermoso Castillo, d’ofici jardiner exercint a Parcs i Jardins de Barcelona i exposo:

Que el passat 2 d’Agost del 2011 vaig patir un accident al meu lloc de treball.

Al assistir a la mútua privada concertada per l’empresa, MC Mutual, per tractar la lesió d’un cop i torçuda en el peu esquerre, adjunto primer diagnòstic fet per la mútua.

Amb problemes que duren 48 hores em fan la baixa el doctor, de la mútua, Francisco Fritz Vargas, val a dir que durant les visites amb aquest doctor, en tot moment no van ser unes visites disteses, ens al contrari van estar plenes de tensió i desconfiança per part del facultatiu arribant a posar en dubte en tot moment la versió que jo l’explicava dels símptomes de dolor que patia, crec que el tracta humà va deixar molt a desitjar.

Llavors aconsegueixo la baixa amb una recomanació de 12 dies de repòs absolut, adjunto part de baixa on especifica aquesta recomanació.

El dia 5 d’Agost en fan una prova d’escàner el qual el resultat es satisfactori, adjunto informe de la prova.

Avaluen només el resultat de la prova i de les radiografies fetes en la primera visita i sense tenir en compte la progressió normal del peu en la seva recuperació obvien inclòs les seves pròpies recomanacions detallada al part de baixa, el dia 9 d’Agost sense mes em dona l’alta, adjunto el part de alta.

Es més, el doctor es capaç de donar-me l’alta amb una crossa perquè no podia deixar el pes del cos en el peu.

Jo, que durant aquells dies tindria que estar fent repòs per una bona recuperació de la lesió, em veig obligat el 10 d’Agost a moure’m a la oficina de l’empresa a exposar aquesta acció de la mútua que considero com a agressió a mi persona. L’empresa m’envia a la metgessa de vigilància la qual m’envia una altra vegada a la mútua. A la mútua si ja em sentia agredit per lo que em van fer el dia anterior en aquesta nova trobada per mi l’agressió puja de nivell i rebo un tracta deshumanitzat. No en fan passar ni a un box mèdic sinó em tracten al passadís i una dona sense identificar que amb molt males maneres m’increpa que la mútua no se’n farà càrrec del meu cas, jo com considero que no han acabat la seva feina que per això han segut contractats, per vetllar per la salut de les treballadores de la meva empresa, intento fer-li veure que no estic en condicions de tornar al meu lloc de treball amb una crossa. Lo qual declara insinuant que el dolor que tinc es per una causa aliena al accident i que si no marxo trucarà als mossos d’esquadra, amb tota aquesta hostilitat em veig en l’obligació d’acudir a la metgessa de capçalera de la Seguretat Social la qual em fa la baixa, adjunto el part de la baixa i la posterior alta del dia 22 d’Agost, també cursa formulari per a una valoració de la contingència professional que adjunto.

DEMANO:

Que la mútua es faci càrrec dels dies que vaig continuar de baixa per la Seguretat Social que van ser des de el dia 10 d’Agost fins el 22 d’Agost del 2011, tots dos inclosos.

Una disculpa per part de la mútua per el tracte que vaig rebre durant les visites que vaig fer a les seves dependències i per part dels seus i seves professionals mediques que sota el meu punt de vista tenen una carència important en lo referent al tracte humà.

Si es contempla una compensació econòmica, com a sanció a la mútua, per les dificultats que em van fer patir tot i estar lesionat, haver de superar els obstacles burocràtics per tenir l’amper d’una baixa per poder continuar recuperant-me amb normalitat de la lesió que em vaig fer amb el meu lloc de treball.

Esperant la seva resposta s’acomiada l’Alfonso Hermoso Castillo a 25 de Setembre del 2011.