Davant la notícia de la privatització parcial per part de l’Ajuntament de Barcelona de la empresa BSM per a la creació d’una societat mixta privada / publica (60% -40%), el Comitè d’empresa de BSM, format pels sindicats UGT, CCOO, CGT, SIAFESIT, USOC i C-SIF, els quals representen més de 1.000 treballadors / es, ens dirigim a la ciutadania de Barcelona, per plantejar les següents qüestions.
PER QUÈ MALVENEN UN SERVEI PÚBLIC RENDIBLE?
L’empresa BSM és un referent, no només a nivell nacional, sinó a nivell internacional, respecte a la gestió de l’estacionament, mobilitat i espai públic. Creant més de mil llocs de treball directes i centenars d’indirectes. Pioners a posar en pràctica mesures com la tarificació per minuts en els aparcaments i la creació de la zona verda per a residents. Durant aquests últims 30 anys ha reportat incalculables beneficis a les arques municipals, reinvertits a la ciutadania, en serveis com el Bicing, transport públic (Metro-Bus), mobiliari urbà ... etc.
A QUI BENEFICIA I PERJUDICA AQUESTA VENDA?
Beneficia els de sempre: grans constructores, multinacionals concessionàries de aparcaments i entitats financeres (Saba, Abertis, Criteria i com sempre
La Caixa), que han vist en BSM una empresa pública, rendible, on poden
perpetuar la seva particular espoli del que és públic.
Com perjudicats, com sempre, seran: la ciutadania, perquè com a servei públic que som, BSM ha construït aparcaments on l’empresa privada no volia
invertir, perquè no era rendible, perdent un altre servei públic, alhora
que un perillarà altre servei públic com el Bicing (a això, si BSM a
banda d’assumir el dèficit de la gestió privada, el gestionés
directament, un altre gall cantaria); perjudicats també els clients,
perquè no es garantís el preu mitjà del estacionament per minut. I
perjudicats finalment, els treballadors, desconeixent les precàries
condicions en què seran subrogats.
QUINS PARTITS POLÍTICS SÓN CÒMPLICES DEL ESPOLI DE L’EMPRESA PÚBLICA?
La creació d’aquesta opaca nova societat privat-públic, no és més que
una maniobra injusta per privatitzar una empresa pública rendible, en
un sector estratègic. Tot per satisfer la insaciable voracitat de les
grans empreses privades, a les que determinats partits polítics deuen
molt. CiU, amb l’alcalde Trias al capdavant, és la que planteja aquesta
privatització, que no serà possible sense el suport de la resta de
partits polítics ¿quins partits es convertiran en còmplices d’aquesta
mesquina operació? ¿A canvi de què? ¿És la solució, al context de crisi
que vivim malament vendre els millors aparcaments públics, per cent
milions d’Euros?.
QUINS FOSCOS INTERESSOS HI HA DARRERE DELS PISOS SOCIALS?
No hi ha prou habitatges buits a la ciutat de Barcelona, com per
construir pisos nous? Nosaltres creiem que és més sostenible i més
barat, reubicar les famílies en els habitatges ja existents, aconseguint
així evitar gran part dels desnonaments per què crear una nova bombolla
immobiliària, un cop més? Sospitem que les empreses pròximes a la
coalició política que governa la ciutat, es lucraran d’aquest nou "boom"
de la construcció.
ENS ENFRONTEM A LA CREACIÓ D´UN MONOPOLI PRIVAT D’ESTACIONAMENT?
L’Ajuntament de Barcelona intenta imposar un model de gestió privat a costa de sacrificar el públic. Monopolitzant així l’aparcament al centre de
Barcelona. Els 15 aparcaments més rendibles que BSM té a Barcelona,
rendeixen 13 milions d’euros. Les concessions són a 25 anys, per tant,
100 Milions d’euros és, considerem, una quantitat irrisòria per la
venda de BSM, les matemàtiques parlen per si soles.
PER TOT L’EXPOSAT, CONVOCAREM A TOTA LA PLANTILLA DE B:SM, A LES OPORTUNES ASSEMBLEES INFORMATIVES, EL PRÒXIM 20 DE JUNY.
CGT B:SM
Més informació:
#NOPRIVATITZACIÓBSM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada