La Secció Sindical de la CGT a l'Ajuntament de Barcelona els emplacem a considerar el que segueix.
Juntament
amb la supressió de la propera paga extra de Nadal de més de 3 milions
de persones a tot l'Estat als que s'han d'afegir les seves famílies, el
Reial Decret 20/2012 de 13 de juliol estableix tot un seguit de mesures
que en el cas concret dels empleats públics suposen un retrocés
extraordinari no només de caràcter econòmic sinó també de drets socials i
laborals d'aquest col·lectiu. Drets que han estat aconseguits fruit de
les reivindicacions i els acords laborals conseqüentment subscrits amb
les diferents administracions.
Com
a part de la classe treballadora, els treballadors i treballadores
públics estem lluitant i no cessarem de lluitar fins que totes aquestes
mesures siguin retirades i la factura de la crisi es traslladi a qui
realment l'ha de pagar: les grans fortunes d'aquest país que s'han
engrandit amb l'especulació financera i immobiliària i el capital
especulatiu internacional titular d'un volum creixent de deute públic
il·legítim.
No
obstant, considerem que ja és hora que els governs, parlaments i plens
autonòmics i locals adoptin les mesures que els pertoquen per defensar
la seva autonomia de gestió al temps que defensen els interessos dels
seus representats, entre els quals estem els seus treballadors.
Aquesta
autonomia de gestió ha estat violada per l'abús de la potestat de
promulgació de legislació bàsica per part de l'Estat. És una cosa, per
cert, que ja fa molt temps es ve produint quan per exemple es prohibia
el creixement de totes les plantilles de treballadors públics de totes
les administracions sense tenir en compte les seves peculiaritats. Ara,
però, en aquest Reial Decret l'abús arriba a cotes delirants, com ara
suprimint la paga extra de Nadal, prohibint el nomenament de nous
funcionaris o anul·lant tots els acords laborals establerts per totes
les administracions, sense tenir en compte si cadascuna de les
administracions afectades ho necessiten o no, si ho volen fer els seus
òrgans de govern o no o si aplicant aquestes mesures es malmet greument
el funcionament d'aquestes administracions o
no.
Quan
es parla de condicions laborals és evident que tota legislació bàsica
no pot parlar d'altra cosa que de mínims (tal i com encara passa al
sector privat) i parlant de gestió pública la legislació bàsica no pot
pretendre obligar a totes les administracions a ignorar els seus propis
compromisos o a no dotar-se de tot el personal que li sigui necessari,
d'acord només amb les disposicions i prioritats dels representants
electes en la defensa dels interessos generals dels seus administrats.
La
legislació bàsica, repetim, pot establir mínims i pot ordenar el
respecte a les limitacions pressupostàries globals, però no pot ordenar
austeritat extrema a qui ja tingui els comptes en ordre o forçar
fórmules de gestió indirecta per la via de prohibir la reposició de la
plantilla pròpia d'unes administracions que s'han compromès a donar uns
serveis als seus administrats.
Conseqüentment
demanem a l'Alcalde i al Ple de regidors del nostre municipi que
defensin la seva autonomia de gestió respectant els acords laborals amb
els seus treballadors i treballadores i garantint una dotació adequada
de funcionaris i personal propi. Cosa que els ha de permetre proveir els
serveis públics que la ciutadania els reclama, i, tot entenent que el
Reial Decret 20/2012 excedeix el marc de les competències estatals fixat
per l'article 149.1-18ª i en canvi vulnera els articles 137 i 140 de la
Constitució Espanyola.
Aquest és un moment per demostrar l'autèntic compromís dels representants vers la ciutadania.
Els treballadors i treballadores municipals servim al ciutadans
A qui serveixen els representants polítics?
A qui serveixen els representants polítics?
En els propers dies demanarem en persona la posició dels grups municipals sobre aquesta qüestió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada