Sessió Consell
Administració Parcs i Jardins.
Avui dia 22/10/2015 s’ha celebrat la 1ª sessió del
Consell d’Administració de Parcs i Jardins , per tal de constituir el consell
com a tal, donar comptes dels diferents decrets i votar les diferents propostes
de l’ordre del dia.
La sessió ha estat dividida en tres blocs:
1) CONSTITUCIÓ
DEL CONSELL D’ADMINISTRACIÓ de conformitat amb la designació efectuada pel decret
d’Alcaldia de data 7 de setembre de 2015
2) PART
INFORMATIVA
Despatx d’ofici:
Donar compta del decret de 15 de juny de 2015, de
delegació de funcions de la Presidència del Institut
Donar compte del decret de 8 de juliol de 2015, de designació puntual de
Secretària del CA.
Donar compte del decret de 13 d’octubre de 2015, de
delegació de funcions de la Presidència en la Gerència de l’institut.
A LES DUES PRIMERES PARTS NO HI HA HAGUT CAP MENA
D’INTERVENCIÓ, per part dels membres del CA, a part, de l’exposició de la pròpia
Presidenta Janet Sanz, que ha apostat en grans trets, per treballar en un model
de gestió més integrador , intenció d’aturar les externalitzacions, gradualment
i arribar a disposar d’ una plantilla amb personal propi, tornant així a la
ciutat un model de jardineria amb un servei de qualitat i gran professionalitat.
Ha fet referencia que ara per ara al govern de
Bcnencomú, els hi és pràcticament impossible dur a terme aquest model, degut a
les polítiques imposades des del govern central.
Després el Sr. Jordi Ribas ha exposat tot un seguit de
dades patrimonials, gràfiques de
disminució i envelliment de la plantilla i el progressiu augment de zones
verdes durant els darrers 50 anys., així com els serveis que Parcs i Jardins
dóna a la ciutat com podrien ser la poda, manteniment d’arres de jocs
infantils, platges…
També s’han mostrat gràfiques dels percentatges de les
externalitzacions del serveis que oferim i una breu explicació del PLA DE
BIODIVERSITAT, que en grans trets és la nova línia que vol seguir Parcs i
Jardins com a nou model de jardineria per a la ciutat de Barcelona.
S’adjunta document en format PDF, lliurat en mà al CA.
3) PART
DECISÒRIA
Abans de començar la Presidenta del Consell la Il·lma.
Janet Sanz, ha parlat que es tractaven d’uns pressupostos continuistes amb un
augment de les externalitzacions i una disminució de la plantilla. Ha mostrat
el seu desacord en aquests pressupostos i ha deixat entreveure la bona voluntat
de treball per a que en un futur pròxim, aquesta tendència canviï i es pugui a
tornar a re municipalitzar, en gran part tots els serveis de l’Ajuntament, fins
ara, externalitzats, mencionant concretament al serveis que des de Parcs i
Jardins es duen a terme.
4) APROVAR la proposta d’estat de
previsió d’ingressos i despeses de Parcs i Jardins per a l’exercici 2016 i
ELEVAR-LOS al Plenari del Consell Municipal per a la seva aprovació....
Les intervencions en aquest punt han estat les
següents:
CUP i Comitè d’empresa,
Primerament la representant de la CUP, ha fet menció,
a la delegació per part de la membre representat del Comitè d’Empresa, Sra.
Silvia Fitó, que s’ha absentat de la sessió per motius de força major.
Ha fet menció en la coincidència de la posició del
vot, per les dues parts, amb l’aportació d’explicació del posicionament del
Comitè, d’una explicació detallada, en format de document imprès i degudament
registrat i que s’ha enviat a tots els membres del consell amb antelació a la
celebració del Consell.
Posicionament en contra de l’aprovació d’aquests
pressupostos per tractar-se d’un pressupost de natura continuista i amb un
augment de les externalitzacions en un 11.7%.
Així com l’incompliment del conveni col·lectiu i dels
estatuts de PiJ, pel que fa a la plantilla article 28, amb una disminució en 34
persones corresponent a un 4.4% de la plantilla fixa i un 3,3% del total.
La intervenció del
representant del PP, ha manifestat la seva abstenció, defensant la naturalesa
continuista dels pressupostos, i recolzant-se en el criteri que
l’externalització dels serveis no és de cap manera negativa, ens al contrari,
ha estalviat diners a les arques de l’Ajuntament.
Si aposta,
però, per un major control en la supervisió en el procediment de les contractes
i de realitzar un seguiment a les empreses contractades.
El representant del PSC també ha manifestat el seu vot
en contra per tractar-se d’uns pressupostos continuistes.
I per últim el representant d’ERC, ha decidit
abstenir-se, manifestant que en un principi anava a votar en contra, però ha
canviat el vot, degut a les explicacions convincents, per part de la Presidenta
que ha fet menció al seu desacord en els pressupostos presentats.
Recompte Total :
4 abstencions ( ERC; PP; CIU ,C’s)
3 en contra ( PSC; CUP i COMITÈ PiJ)
5)APROVAR la delegació de Competències del CA en el Gerent de
l’Institut.
Cap vot en contra ni cap abstenció.
6) APROVAR LA
MODIFICACIÓ DE L’ESTRUCTURA ORGANITZATIVA DE L’INSTITUT.....
Posicionament en contra per part de la CUP i COMITÈ,
donat que hi ha un augment de l’estructura directiva
Abstenció per part del PSC, per la mateixa raó i per
donar continuïtat al nomenament del actual Director de recursos humans el Sr.
Alfred Medina.
Recompte total: 2 en contra (CUP i COMITÈ) i 1 abstenció (PSC)
7) NOMENAR els nous càrrecs de Director
que figuren a l’estructura organitzativa.
Recompte total: 3 Abstencions per part de CUP, COMITÈ,
PSC.
La representant de la CUP, però ha manifestat que es
posicionava en contra de la continuïtat del Sr. Alfred Medina com a director de
RH.
8) NOMENAR la funcionaria de carrera la
Sra. Silvia Ruiz de Valdivia, com a Secretaria del Consell d’Administració
Accidental, en casos d’absència, malaltia...
Recompte total: cap vot en contra ni cap abstenció.
9)PRECS I
PREGUNTES
El representat
del PP ha formulat una pregunta sobre:
1) Quina
decisió es prendrà, davant de la propera
finalització de la contracta que s’encarrega dels serveis de jardineria i
manteniment de les zones verdes del Zoo .
La presidenta
ha valorat molt positivament, el servei que PiJ, havia donat tot aquest temps fins
a l’adjudicació de l’actual contracta, i ha informat que està estudiant amb
l’Institut i el zoo, la manera que aquest servei torni “a casa”, donada la
naturalesa de sensibilitat que es requereix al treballar amb éssers vius i que
aquesta es veia reflectida en la
professionalitat que PiJ ha demostrat tots els anys que s’ha fet càrrec
d’aquest servei.
La representant
de la CUP d’ acord amb el Comitè d’empresa, ha formulat les següents preguntes:
2) Un cop
finalitzada La contractació del servei de conservació de la jardineria del Parc
de les Rieres d’Horta i zones d’influència, esteu d’acord en retornar al model de
gestió i execució directa, amb personal propi, el manteniment d’aquesta zona?
La presidenta
ha contesta que aquesta seria la seva tendència però que immediatament no podia
donar una resposta concreta, i informant que la donarà més endavant.
3)Donat que
l’Institut aposta per fer la formació dual acollint a personal en pràctiques de
jardineria, esteu disposats a dignificar el salari abonant la diferència
salarial fins al mínim establert en el Conveni Col·lectiu de PiJ (Peó)?
La Presidenta
ha donat la paraula a la Sra, Lidia Garcia , per que respongués ella, a la
pregunta, donat la següent resposta.
Al tractar-se
d’un acord firmat amb el Departament d’ensenyament de la Generalitat i que
engloba diferents branques d’estudis, ( no només de jardineria) diu que és
competència d’aquest Òrgan, la decisió de l’augment econòmic de la Beca, i que
en tot cas, aquest augment s’hauria de discutir i fer efectiu als estudiants en
pràctiques de totes les branques d’estudis que s’han donat acollida aquest
acord, i per tant Pij no pot fer unilateralment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada