REUNIÓ
DEL COMITÈ D' EMPRESA AMB LA PRESIDENTA I LA COMISSIONADA
DE PARCS I JARDINS 03/03/16
A
la reunió van assistir la presidenta Janet Sanz, la comissionada
Eva Herrero i el gerent Jordi Ribas i l'ordre del dia va ser un
document del comitè d'empresa amb els punts del pla de xoc
presentats a principis de l'estiu de 2015 quan tot just va començar
la legislatura municipal.
Contractació
personal eventual d'estiu
Evidentment
no es va poder contractar personal per tant la mateixa presidenta va
reconeixer que no ho havia complert. S'estava estudiant la manera per
a que aquest fet no es torni a donar per l'estiu d'enguany.
Jubilació
parcial i contracte d'interinatge
La
presidenta en un principi no va entendre la demanda del comitè sobre
el temps d'espera que havien de patir algunes de les treballadores de
Parcs i Jardins per acollir-se a la seva jubilació parcial. La
demanda era que tothom es puguès jubilar en complir el 61 anys. Cert
que el termini d'espera no és superior al que marca el conveni (5
mesos). La presidenta va dir que es tornarien a estudiar la demanda i
va admetre que no s'havia complert la petició.
Reordenament
de la Direcció de RRHH
Dóna
per complida aquesta petició, doncs si que s'ha cessat al Director
de RRHH Alfred Medina, i ens diu que s'està reorganitzant l'equip
directiu de RRHH per tal de crear un clima de diàleg, confiança i
participació amb les treballadores.
Eradicació
del glifosat
Va
donar per complerta aquesta petició i n'està molt orgullosa
d'haver-la complert.
Dignificació
condicions laborals del personal en situació de formació DUAL
La
presidenta va explicar que s'està treballant per tal d'intentar
modificar les condicions dels contractes, pautats, actualment, per
decrets estatals i autonòmics. Es vol vetllar per l'acompliment
d'unes condicions dignes de treball, mitjançant la implantació d'un
segell de qualitat que garanteixi un salari digne ( de fet comenta
que s'estan mantenint converses amb BCN Activa, per tal de fixar un
salari mínim per a les persones que formen part d'algun Pla
Ocupacional) i per tal de canviar la naturalesa del per què es
contracta a aquestes persones, tenint en compte que són estudiants i
estan desenvolupant una feina d'aprenentatge i que no venen a cobrir
una vacant de lloc de treball real.
Rescissió
del contracte d'assessorament jurídic al gabinet Cuatrecases
Es
va fer un estudi per rescindir el contracte, però finalment es va
decidir que s'esperaria a la finalització del mateix, amb data
15/04/2016 i llavor es trauria l'assessorament jurídic a concurs
públic.
Es
va aclarir, que la quantitat facturada havia estat de 9.000 a 9.500€
anuals pels anys 2014 i 2015 i que la dada de 60.000€ que figurava
al contracte, es tractava d'un pressupost de reserva inicial al qual
s'ha de restar l'import facturat.
Es
pregunta també si es posarà en el plec de condicions alguna
clàusula que especifiqui el fet de no poder presentar-se al concurs
si la persona està condemnada ( en aquest cas el Sr. Cuatrecases ho
està per frau fiscal), la presidenta contesta que això no ho pot
reflectir, perquè normalment l'advocat del bufet és diferent
persona que la fundadora o sòcia que podria arribar a ser
condemnada/imputada.
Paralitzacions
de les externalitzacions
La
presidenta comenta que no s'han creat de noves, que les que s'han dut
a terme han estat continuacions o pròrrogues de les ja enjegades per
l'anterior legislatura(CIU) o ampliacions de les mateixes. Se li va
recordar que els contractes per reompliment d'escocells o
infraestructures son nous d'aquesta legislatura. La presidenta diu
que eren licitacions ja iniciades quan Bcn en Comú va arribar al
consistori.
Re-municipalització
dels serveis
S'està
duent a terme un estudi per tal de definir quina capacitat té
l'Ajuntament per municipalitzar i millorar la prestació dels serveis
municipals de manera directa.
Control
real de les contractes
Es
reconeix la manca d'efectius per controlar de manera eficient les
feines que tenen encomanades les empreses contractades, i es reconeix
que les aquestes empreses han estat contractades per fer només un
control de les feines enllestides. S'està desenvolupant un aplicatiu
informàtic que anirà dirigit al personal de l'ajuntament per tal de
poder fer un control més fidedigne de les empreses externes que
realitzen serveis municipals.
Participació
de les organitzacions veïnals en el control del patrimoni verd de la
ciutat
La
presidenta dóna per complerta aquesta petició, convidant a una
representació de la FAVB, que tindrà veu però no tindrà vot, al
proper Consell d'Administració.
Dignificació
de les condicions laborals del personal que treballa
als CET equiparant-les al conveni de Parcs i Jardins
Des
de RRHH estant realitzant un estudi per incorporar
unes clàusules de millora amb l'aplicació del conveni de Parcs
i
Jardins
per
tal de
facilitar la integració
de
les persones amb disfuncions i dignificar les seves condicions
laborals.
Convocar
Oferta Pública d'Ocupació
La
presidenta informa que s'està fent un estudi de necessitats de
personal a tot l'ajuntament i que encara no està enllestit. Ens
informa que la setmana pròxima ens facilitaria els resultats amb la
previsió d'Oferta Pública d'Ocupació.
Des
del Comitè es comenta que s'ha d'arribar al punt d'invertir
l'amortització dels llocs de treball. I que s'ha de tornar a la
fórmula de «un jubilat un contractat» i a la contractació per
interinatge pels relleus que finalitzen el seu relleu per evitar
l'amortització de llocs de treball.
Finalitzem
la reunió debatent la conveniència de declarar el servei de
manteniment de Parcs i Jardins com a servei essencial, cosa que
facilitaria la contractació de personal. La presidenta es va mostrar
receptiva a aquest respecta.
Finalment
la presidenta dona per finalitzada la reunió fent al·lusió al fet
que s'està governant en minoria i que moltes de les propostes només
obtenen recolzaments minoritaris i que cal convèncer altres grups
municipals de les polítiques socials necessàries, cosa que resulta
bastant complicada. Diu també que probablement no assoliran
l'acompliment del programa electoral tot i que encara tenen molt de
temps per endavant.
2 comentaris:
Mi impresión de la reunión, es que la Presidenta mostro muy buenas formas pero poco contenido en el fondo, las respuestas estuvieron cargadas de vaguedades y nos remitio al informe o documento, donde dará respuesta a nuestras demandas, que nos hará llegar en el plazo de una semana aproximadamente.
ACI
Lo que no entiendo por parte de los sindicatos,que quieran nuevas oposiciones,cuando aun quedamos muchos en las lista de las anteriores oposiciones(mas de media lista)sin poder acceder a un puesto en parcs i jardins.
Publica un comentari a l'entrada